Madai laikas stabtelėti
2017 . 05 . 05
Tekstas: Karolina Aleksandravičiūtė; nuotraukos: Joana Buividaitė

Stiliaus įvaizdžio kūrimo specialistas, pirkimų ir projektų vadovas, dainininko Donato Montvydo stilistas Marius Stanevičius įsitikinęs, kad šiuolaikinės mados žodyne nebeliko vietos žodžiams „madinga“ ir „gražu“. Madoje pamažu pranyksta ribos, joje nebelieka taisyklių, o tendencija gali tapti bet kas. Tačiau Paryžius visada išliks Paryžius, pabrėžia Marius, kai susėdame pokalbio apie asmeninį stilių, stilisto darbo peripetijas ir slaptą troškimą – gyventi ten, kur nėra vietos skubėjimui.

 

Kūrybinis braižas

 

Stilistu dirbu jau daugiau nei dešimt metų. Manau, tik profesionalumas ir patirtis gali suformuoti išskirtinį kūrybinį braižą. Tačiau mados pasauliui tampant vis komerciškesniu, stilisto kūrybinis braižas nenulemia galutinio rezultato. Dabartiniame pasaulyje visi skuba, vienus galutinius terminus keičia kiti, o tavo darbas dažnai būna įspraustas į rėmus. Juk kuri ne tik sau – svarbu atitikti komercinius tam tikro projekto, žurnalo ar katalogo standartus. Svarbu padaryti tai, ko iš tavęs reikalaujama, atitikti Lietuvos rinką, tačiau kartu ir nepamesti savęs. Kūrybinis braižas formuojasi pamažu, dalyvaujant skirtinguose projektuose, atsiradus vis kitoms patirtims, naujoms progoms. Ir iš tiesų – kas žmogų išskiria iš kitų? Juk asmenybę formuoja ne tik kūrybinis braižas, bet ir apranga, namai, tai, ką valgai, kur eini, su kuo bendrauji.

 

Stilisto darbas

 

Dažnai kyla diskusija, kas kuriant svarbiausia – fotografas, modelis ar stilistas? Mano nuomone, ši diskusija neišsprendžiama, kaip ir klausimas, kas atsirado pirmiau – višta ar kiaušinis? Stilisto darbas – sunkus, deja, tai suvokia nedaugelis. Kai pasakau kuo dirbu, dažnai žmonės klausia: „O koks tikrasis tavo darbas?“ Lietuvoje tai nėra prestižinė veikla. Džiaugiuosi, kad lietuviai pamažu supranta, jog dizainerio darbas – kurti drabužius. Stilistas padaro visa kita.

 

Pastaruoju metu pradėjau dirbti su atlikėjais, didžiausias dėmesys skiriamas Donatui Montvydui. Įvaizdis tampa lygiaverčiu dalyku scenoje, sukelia daug diskusijų. Taip, vidinis pasaulis nepaprastai svarbus, bet juk jis niekam neįdomus, kai su žmogumi susitinki pirmąjį kartą, kai tiesiog prasilenki gatvėje.

 

Stilisto darbas sunkus, bet kartu – labai įdomus. Kai dirbi žurnale, neužtenka būti vien stilistu, natūralu, kad stengiesi išsiaiškini, kokia žurnalo auditorija, tikslinė rinka. Be to, privalu sekti pasaulio tendencijas, mados namų pristatymus. O tada prasideda didžiausias iššūkis – bandymas surasti realius daiktus. Lietuvos rinka labai maža, daug įdomių dalykų čia tiesiog nėra. Jei vienoje parduotuvėje pasirodo išskirtinis nematytas daiktas, per kelis mėnesius jis atsiranda visuose leidiniuose. Stilistas privalo surasti tai, ko kiti dar neatrado.

 

Vienų siekiamybė – sukurti perkamiausio žurnalo Lietuvoje viršelį, kitų – prisidėti prie „Mados infekcijos“ renginio. Man aukščiausia viršūnė – galimybės ir pažintys, kelionės ir žmonės. Darbas su Donatu Montvydu ir galimybė keliauti į „Euroviziją“, galimybė padirbėti su elitinės parfumerijos kūrėjo reklamine kampanija Prancūzijoje, darbas su garsiais mados pasaulio modeliais. Pažintys ir patirtys yra didžiausias gyvenimo turtas. Jei galėčiau, visas mano dėmesys būtų sutelktas į stilizavimą, siekčiau platesnių vandenų. Tačiau manau, kad visose srityse svarbu sustoti ir kritiškai įvertinti save. Kartotis nėra geras ženklas. Aš sustojau ir sutelkiau dėmesį į darbus, teikiančius didžiausią džiaugsmą. Stengiuosi neapsimti per daug itin komercinių projektų, nes suprantu, kaip tai laikina, šabloniška ir tiesiog neįdomu.

 

Visą istoriją skaitykite pavasariniame popieriniame „Lamų slėnio“ numeryje.

 

{FINDME}http://www.lamuslenis.lt/wp-content/uploads/070.jpg{/FINDME}