Mada be galiojimo laiko
2017 . 04 . 18
Tekstas: Karolina Aleksandravičiūtė; nuotraukos: Joana Buividaitė

Švariomis geometrinėmis formomis pasižyminčių išskirtinių juodų suknelių kūrėja Joana Rožkovaitė, mados prekės ženklo „Viela“ įkūrėja, pasakoja, kad pagrindiniai jos kūrybos principai glūdi ne tik subtiliame moteriškume, bet ir idėjoje, kad tikroji mada – tai ne naivios vos pusmečiui aplankančios tendencijos, o kūriniai be galiojimo laiko.

 002

 

Nauja kolekcija

 

Kaip ir kiekvienoje „Vielos“ kolekcijoje, šioje dėmesį skyriau griežtiems kirpimams ir detalėms, siekiau viską perteikti vientisa, tačiau nenuobodžia forma. Tai įdomiausias uždavinys sąmonei ir vaizduotei. Kurdama laikiausi minimalizmo, subtilumo ir mistiškumo principų. Daugžodžiauti nenoriu. Tikiu, kad naujoji kolekcija pati kalbės už save ir pristatinėti jos nebereikės.

 

Naujoji suknelių linija įkvėpta dešimtojo dešimtmečio. Nemažai laiko praleidau nagrinėdama šį laikmetį. Mane be galo sužavėjo šio laikotarpio moterys, pasidabinusios dizainerio Calvino Kleino kostiumėliais ir drąsiai žingsniuojančios Manhatano gatvėmis. Stebėdama jas žavėjausi, kaip tinkamai parinkti drabužiai gali charakterizuoti asmenybę, pabrėžti moters unikalumą, sukurti mistinį, įdomų, paslaptingą įvaizdį. Manau, būtent šis dešimtmetis užima esminę vietą mados istorijoje. Mane šis periodas vilioja dvasingu, tikrumo bei herojiškumo kupinu pavidalu. Ne tik naujoji pavasario-vasaros kolekcija, bet ir visa mano kūryba įkvėpta dešimtojo dešimtmečio dvasios.

 

007 88

 

Kūrybos principai

 

„Vielos“ principų trejybė: švarios geometrinės formos, išraiškingo dizaino nugara ir elegancija. Tai pamatiniai elementai, jais remdamasi kuriu kiekvieną suknelę. Man labai svarbus individualumas, tad ir drabužius kuriu savęs ir savo unikalumo ieškančiai moteriai. Man šios paieškos – labai gražus procesas. Visad šypsausi, kai pačios kukliausios merginos kreipiasi dėl pačių drąsiausių kirpimų suknelių. Tai tik įrodo, kad viską įmanoma suderinti, tereikia nepamiršti saiko ir nenustoti ieškojus.

 

Dabartinė mada tarsi ištrina ribą tarp vyriško ir moteriško stiliaus, tad man svarbu išsaugoti moteriškumo idėją. Jau vien moters sąvoka sąmonėje piešia brandžią asmenybę, kuriamą grožio, erudicijos ir rafinuotumo elementų. Esu tikra, kad gebėjimas pasirinkti drabužius glaudžiai susijęs su moters intelektu, savęs supratimu. Mano kuriamas moters portretas – tai minimalizmo figūra, lėtai atskleidžianti subtilų gebėjimą būti moterimi. Juk tai – atsakingas procesas.

 

Visi mano kuriami drabužiai – juodi. Juoda spalva man artima jau ilgą laiką. Ji tarsi prilipo prie odos, tad pradėjus kurti sukneles, į galvą net nešovė mintis, kad darbai galėtų būti spalvoti. Ši spalva man simbolizuoja galią, atrodo, kad pačiame prekės ženklo pavadinime užkoduota juoda. Visiškai nepaisau mitų ir išankstinių nuostatų apie negatyvią šios spalvos prasmę. Juoda – amžina ir nekintanti. Kūriniuose spalvų atsiras tik tada, kai mano vaizduotei nebepakaks juodos spalvos. Kol pavyksta save ir aplinkinius sudominti juoda – kursiu juodai. Vis dėlto mėgstu eksperimentuoti. Kai sukursiu kitos spalvos suknelę ir nenorėsiu jos persirengti – tai bus ženklas, kad atėjo metas prisijaukinti spalvas.

 

414

 

Visą istoriją skaitykite balandžio mėnesio „Lamų slėnio“ numeryje (18 p.)

 

{FINDME}http://www.lamuslenis.lt/wp-content/uploads/8811.jpg{/FINDME}