Kaip prisijaukinti bėgimą?
2017 . 03 . 06
Tekstas: Karolina Aleksandravičiūtė; nuotraukos: asmeninis archyvas

365 dienų bėgimo iššūkį priėmęs, o šiemet jau 65 dieną iš eilės išbėgęs tinklaraščio „Bėgiko užrašai“ įkūrėjas Ignas Dombrauskis dalija patarimus, kaip prisijaukinti bėgimą pajudėti iš ten, kur esate dabar.

 

Idėja

 

Ignas pasakoja, kad idėja bėgti 365 dienas iš eilės įprasmina jo dabartinį suvokimą apie aktyvaus gyvenimo būdo vietą kasdienybėje. „Šis suvokimas paprastas – aktyvumas, nesvarbu, ar tai bėgimas, ar svorių kilnojimas, joga, tinklinis, čiuožimas lenta ar paprastas vaikščiojimas – turėtų tapti kasdieniu palydovu, – atvirauja vyras. – Greičiausiai todėl neprisimenu nei vienos kelionės, kurioje neprigriebčiau tamprių ir sportinių batelių. Bėgiojau net nuvykęs į Slovakiją slidinėti. Nors barzdą, ūsus ir blakstienas dvidešimties laipsnių šaltis šerkšnu aptraukė labai greitai“, – šypteli.

 

Svarbiausi tikslai

 

Kasmet savo galvoje vyras stengiasi nupiešti netolimos ateities paveikslą. „Noriu turėti gaires, kur ketinu eiti. Tą akimirką, kai viskas sugula ant popieriaus lapo, galva tampa švari, mintys aiškesnės, atsiranda vietos kūrybai.“ Pasak vyro, nusprendę kažką keisti žmonės viską pradeda daryti iš karto, tačiau derėtų suprasti, kas jums svarbiausia. „Iš sąrašo išbraukiau daug punktų ir palikau vos du: „365 dienos bėgant“ ir „Less ego at home“ (liet. – „Mažiau ego namuose“). Žinau, kad šiemet man svarbiausia – kasdien nubėgti bent penkis kilometrus, o visa, kas slepiasi po užrašu „365 dienos bėgant”, dėliosis savaime. Tuo tarpu aš galėsiu save mėtyti iš komforto zonos ir bandyti kažką, ko nebandžiau, pavyzdžiui, vloginti. Jei nebėgioji,  bėgti 365 dienas iš eilės – daug. Visgi, tai nesiekia nė menkučių 2 proc. to dienų skaičiaus, kurį neseniai nubėgo 78 metų bėgikė Ron Hill. Ji bėgo 19 032 dienas.“

 

IMG_0661 IMG_0659

 

Patarimai

 

1. Būk su džinsais. Nelauk akimirkos, kol viskas bus idealu. Jei šovė mintis, kad nori pradėti sportuoti – eik laukan ir nubėk 300 metrų. Net jei tu su džinsais ar aukštakulniais. Pažadu, tave aplankys labai geros emocijos.

 

2. Klausyk, ką sako kiti. Kitų patarimai, kritika ir patirtis yra aukso vertės. Deja, tačiau gali būti, kad kitų patarimai tinka tik jų nūdienai arba dar blogiau – tiko prieš dešimt metų, bandant nubėgti kilometrą mokyklos stadione. Išklausyk kitų patarimus, tačiau daryk taip, kaip manai esą teisinga.

 

3. Gyvenimas nepasikeičia per dieną. Bandydami keisti gyvenimo būdą žmonės pamiršta esminį dalyką – keisti reikia ne tvarkaraštį, o požiūrį. Jei suplanavai pradėti sportuoti pirmadienį, bet nepavyksta – pradėk antradienį ir nesuk galvos.

 

4. Dažniausiai sportuoti norime tam, kad pasikeistų mūsų išvaizda ir gal nutirptų vienas kitas kilogramas. Sportas padeda, tačiau ne mažiau svarbi ir mityba.

 

5. Ieškok savo sporto šakos. Vienas pagrindinių mano tikslų vedant įvadinius užsiėmimus naujokams buvo ne parodyti, kaip teisingai daryti pritūpimus ar atsispaudimus, bet priversti žmones susimąstyti, kodėl jie či atėjo. Norint iš sporto gauti maksimalią vertę, svarbu atrasti (pa)tinkančią sporto šaką, žmones ir aplinką kurioje būtų smagu sportuoti. Kartais tas žmogus esi ir tu pats.

 

6. Kada žinosi, kad sportuoji ne veltui? Nėra tokios vietos ar veiklos gyvenime, kuri vieną dieną neiškelia egzistencinio klausimo „Kodėl?“. Verta retkarčiais galvon įsimesti keletą kirminiukų ir pagalvoti, ko tikiesi iš šios veiklos.

 

7. Pamiršk viską, ką perskaitei ir tiesiog daryk. Visi klausimai ir atsakymai apie sportą, jo vertę ateina pradėjus daryti.

 IMG_0664 IMG_0662

 

Sekite Igno kasdienybę čia.

 

{FINDME}http://www.lamuslenis.lt/wp-content/uploads/IMG_0662.jpeg{/FINDME}